Air Miles

Te gebruiken tot…

Wat doe je met 5,2 miljard Air Miles?

Genieten van Air Miles doe je door ze in te wisselen, maar dat gebeurde te weinig. Daarom had Loyalty Management Netherlands al in 2013 aangekondigd dat Air Miles een geldigheid zouden krijgen van vijf jaar. In november 2018 dreigden zo’n 5,2 miljard Air Miles te vervallen. Om het inwisselen van minstens 3,6 miljard Air Miles te stimuleren zijn we in 2017 gestart met een intensieve campagne.

Creatieve strategie

De doelgroep bestond uit mensen die zich over het algemeen niet bewust waren dat ze spaarden en nog een Air Miles saldo hadden. Om hen in actie te laten komen, gebruikten we loss aversion: iets wat je dreigt te verliezen is voor mensen urgenter dan iets wat je kunt winnen. We confronteerden ze met hun openstaande saldo om te zien wat er op het spel stond. We ontwikkelden een
visual device dat iedereen kent en meteen koppelt

aan iets wat snel afloopt: de houdbaarheids-sticker. Om verder uitstelgedrag te voorkomen gaven we ze tips om hun saldo meteen te verzilveren.

De campagne: Te gebruiken tot…

De campagne is vooraf zeer gedetailleerd voorbereid. Het verhaal verkondigden we zo persoonlijk mogelijk, via diverse kanalen. Van miljoenen e-mails, 420.000 gepersonaliseerde brieven en locatiegerichte Facebook-advertenties tot een intensieve PR-campagne. Overal stond de houdbaarheids-sticker centraal, zodat niemand er nog omheen kon: je Air Miles zijn te gebruiken tot
01-11-2018. Wissel ze dus nu in, anders verlies je ze.

Resultaat

Het ambitieuze doel van 3,6 miljard ingewisselde Air Miles werd ruimschoots behaald.

logo

Wat:
PR-, DM- en online campagne voor Air Miles spaarders

Belangrijkste barrière:
Je Air Miles saldo is niet iets waar je mee bezig bent

Oplossing:
Laten weten wat je te verliezen hebt

Resultaat:
Ruim 3,6 miljard ingewisselde Air Miles